Thursday, November 1, 2007

Gardasil Genital Exam

verifica di fine corso

The categorization process pertains to the organization of the cognitive system of the individual and should be reported to the ability - unique to this system - to balance the sensory redundancy that characterize the relationship with the physical and social environment. If we pause to reflect on the enormous amount of sensory information at any time of their day, any person who is 'forced' to accommodate well understand the need to work selections and simplifications to reduce and regulate the incoming traffic information.
If the feeling can be functionally identified as the change in passive sense organ (of his previous state of equilibrium) and the active perception as the result of processing of information relating to such sensory changes, the process of categorization is the 'procedure' used to define the character of the elements involved in the construction of perception. Categorizing things is to correlate different distinguishability, grouped objects, events and people around us into classes, and respond to them in terms of their membership of a certain class, rather than of their singularity. The categorization is also the process that allows the identification and recognition of an object or any social stimulus. To this end, it must be possible for the individual to determine the similarities and differences of the object or stimulus in relation to other objects and stimuli.
The literature is unanimous in recognizing that the two main types of responses categorized, one based on the response identity and the other on the response of equivalence, are discontinuous mode of operation of our perceptual system. In other words, the perception of identity and the equivalence of the expression of a competence categorization that is species-specific, which develops through the process of maturation and learning. It 'important to note that if a provision is that of categorizing neurophysiologically anchored in general, the methods of categorization are largely dependent on historical and cultural factors. In other words, the act of categorization (the process) is a universal provision, content and forms of categorization are peculiarly special (social expressions).
The categorization process is therefore of great interest to psychologists of perception and learning or developmental, whatever you want with regard to the general bases of the process and the development of categories as such. Social psychologists are interested in the categories as they consider specific response ste ¬ identity and equivalence in the context of interpersonal relationships (specifically at the level of inter-group) that are attributable to cultural and social formations of reference within which the 'Everyone is socialized. There is, in other words, evaluations of structural similarity between physical stimuli and stereotypical judgments referring to people on the basis of their belonging to ethnic or national groups. The stereo, in this case consists in features similar to several members of the same group, without taking sufficientemente conto delle differenze che possono esistere tra di essi.
La funzione della categorizzazione - si ribadisce - è quella di semplificare e organizzare la realtà percepita o, detto più radicalmente, di costruire una realtà sufficientemente semplice ed organizzata per poterci vivere. In altri termini il categorizzare è funzionale all'azione.
Proprio perché essenziali nel processo di costruzione della realtà, le categorie non possono essere considerate come meramente definitorie e neutre in rapporto all'individuo. Le categorie non sono 'cassetti' geneticamente predisposti che l'individuo userà per collocarvi deterministica¬mente gli stimoli che la realtà oggettiva gli fornisce. La realtà è anche costruita attivamente dall'individuo utilizzando la competenza categorizzatrice secondo modalità che non sono rigidamente prefissate. Certo è che, in ragione dello sviluppo dell'identità psicologico-sociale della persona, le categorie - in quanto sistema organizzato - tendono a svolgere una funzione sempre più marcata di formattazione dell'informazione: le categorie codificando e decodificando il dato dell'esperienza (ovvero interpretando l'esperienza) creano l'informazione.
Così la possibilità per l'individuo di identificare gli oggetti è funzione del fatto che gli stessi oggetti possiedono delle caratteristiche che appaiono invarianti, alla luce della loro collocazione categoriale.
Richiamandoci al concetto "balance quasistazionario" [Lewin 1951] that allows to account for the relative stability in a highly interdependent system of relationships - as well accurate Palmonari - the object constancy refers, in turn, the coherence of the system of categorization of individuals. E 'according to the stability of the psychological and consistency that the individual can make predictions about objects, people, on social events.
A key role in the process of organization-categorical construction of reality is unanimously attributed to language. There is, in this respect, a historical dispute between supporters of the concept of linguistic categories such as apparel and supporters of the concept stampo. Nel primo caso si sostiene che le categorie lessicali si adattano alle categorie del pensiero, nel secondo che le parole orientano i modi con cui pensiamo la realtà. Si può osservare che questa distinzione è essa stessa esempio di categorizzazione e che, ovviamente, i sostenitori dell'una e dell'altra posizione tendono ad accumulare elementi a sostegno dell'una o dell'altra tesi. Non è una mera esigenza di compromesso che ci fa sostenere che ambedue le posizioni sono compatibili con la natura funzionale del processo di categorizzazione. Non solo, si può aggiungere che le categorie lessicali svolgono una funzione stampo o abito in ragione della centralità e rilevanza da esse assunte all'interno della cultura sociale a cui partecipano gli individui che le usano. Ad esempio, nella società italiana, le parole fascista, cattolico, comunista orientano il pensiero (comportando specifici stili di relazione con gli altri) in misura molto più accentuata di quanto non avvenga in base a categorie linguistiche quali luterano o calvinista. E' chiaro che per approfondire tale questione bisogna considerare l'influenza del sistema di valori nel quadro dell'identità sociale. Sicché il processo di categorizzazione è di grande rilievo nell'ambito dell'analisi psicosociale in ordine ai temi delle relazioni intergruppo e dello sviluppo di stereotipie e pregiudizi. More specifically with respect to categorization, social categorization involves grouping people, behaviors, objects and events based on classes of meaning che conseguono alla propria posizione sociale (identità sociale ed appartenenza gruppale) ed al sistema di valori che soggiace a tale collocazione.
Dal punto di vista processuale non si può stabilire un confine tra la categorizzazione dei fatti sociali e quella degli oggetti ed eventi naturali. Sempre e comunque, alla base del categorizzare vi è l'esigenza di organizzare l'ambiente ai fini dell'azione.
Tuttavia possiamo cogliere la specificità sociale del categorizzare se facciamo riferimento a due dimensioni distinte di questo fondamentale processo cognitivo: le influenze sociali sul processo di categorizzazione ed i suoi contenuti sociali.
Se categorizzare è un processo naturale (specie-specifico), il modo in cui noi classifichiamo ed organizziamo le informazioni che provengono dall'ambiente non è una diretta, semplice conseguenza di pattern naturali, inscritti nella nostra mente o derivanti dal modo stesso con cui gli elementi dell'ambiente si impongono alla nostra percezione.
Il categorizzare è un processo attivo e finalizzato all'azione che è significativamente orientato da sistemi di riferimento sociali (le culture con i loro valori, credenze, ecc.) e più ancora dal fatto stesso che ciascun individuo è, all'interno del sistema sociale, includibile in categorie. Con l'espressione categorizzazione sociale facciamo quindi riferimento al fatto che la percezione e l'interpretazione che diamo alle informazioni che via via riceviamo è influenzata conditions are socially relevant (in terms of interpersonal relationships, group identity and social integration).
Moreover, the term social categorization, it refers to content, or to social elements (specifically individuals and behaviors) that are the subject of categorization.
From this point of view, a view indicated by Tajfel, "the way in which an individual or a culture of identify similarities and differences between groups of people and their environment is the foundation upon which all social intercourse daily. The social categorization is therefore much more than a purely cognitive: it is central to social life, and as such is subject to influences and distortions of the complex and varied cultures in which it occurs. "

The categorization and, therefore, also social categorization are used to simplify our lives, allowing us to move in society by limiting the amount of energy evaluations linked to the varying needs guidance and action.
In fact, the categories adequately perform their function because they allow us to approximate the reality that its supposed to take it in the consistency and accuracy. The approximations are essential to reduce the complexity and operational efficiency . The errors of opinion are an inevitable consequence of categorization. The paradox is that the effectiveness of the process of categorization is the basis of its inefficiencies.





The diagrams are simplified models of reading and approach of reality are "cooked in the freezer of our mind." The use of patterns helps speed of elaboration of information, the process of encoding and retrieving information.
schemes involved in filling gaps.

It generally recognize four types of patterns: patterns of people

self
Schemes Schemes Schemes role
events (scripts)

Diagrams people
In common parlance, as well as in scientific language, use interpretive frameworks of the differences and similarities in personal form of psychological types (eg: introvert vs. extrovert). The patterns of the person are typically point out when we need to describe one of our party a third person he does not know. The types of underlying patterns of zodiac person.
schemes consist of self generalizations cognitive self (Markus, 1977). Through patterns of its own if the individual builds a coherent, able to support the organization of memories in the form of autobiographical memory, to help anticipate and control the conduct and likely to be socially represented.
Schemes role
We expect people to behave in relation to the functions of both social and professional role which they are involved and we recognize them.

patterns of events (scripts)
is the representation of a coherent sequence - in terms of temporal and causal chains - the characteristic events of everyday life. We can also imagine the daily life as an organized set of scripts that guide expectations of social actors.


0 comments:

Post a Comment